Een goede stand op een beurs helpt uw standhouders

Wanneer je met een stand op een beurs staat is het de opzet dat er zoveel mogelijk bezoekers en potentiële klanten eropaf komen. Daar zijn een aantal mogelijkheden voor om dat te bewerkstelligen. Op beurzen staan hoofdzakelijk bedrijven die hun producten willen promoten. De een doet dat beter dan de ander. Om een goede beursstand in te richten moet men er rekening mee houden dat er heel wat kosten aan zijn verbonden. Een beurstraining kan dit soort kosten inzichtelijk maken.

beurstraining.net_

Een goede stand moet opvallen en ook aanlokkelijk zijn. Wanneer de bezoekers er gewoon voorbij lopen moet u zich afvragen wat u verkeerd doet. Bij de ene stand staat men in de rij terwijl er bij anderen aan voorbij wordt gelopen. Het moet geen statisch geheel zijn. Zorg voor gezelligheid en afleiding. U moet de bezoeker echt bij zijn kraag vatten. Uit een beursstand moet het maximale uitgehaald worden. Ook moeten de vertegenwoordigers die in de stand staan de capaciteiten hebben om dat werk te doen. De een is daar wel geschikt voor en de ander weer niet. Het doet niets af aan de kwaliteiten van de persoon voor wat betreft zijn dagelijkse werkzaamheden maar, niet iedereen is geschikt om het bedrijf te promoten tijdens een beurs.

Aandacht
De stand moet er uitspringen ten opzichte van anderen. De kleuren moeten aantrekkelijk zijn. Er moet wat leuks te doen zijn in je stand. De bezoeker moet er als het ware naar toe worden getrokken. Wanneer hij dan bij de stand is zal hij/zij op een vriendelijke manier moeten worden begroet door de standhouder. Deze zal direct een leuk gesprek aan moeten gaan met de bezoeker/bezoekster die misschien een potentiële klant kan zijn of worden. Zorg ook dat je een dergelijke bezoeker beloont door een leuk cadeautje mee te geven. Dat kan in de vorm van een pen, notitieblok, snoep en zo zijn er nog veel andere mogelijkheden. Geef in ieder geval, als men de stand verlaat, een tas mee met de bedrijfsnaam.

 

De bezoeker van een beurs neemt over het algemeen veel folders en dergelijke mee en dan heeft hij al zeker een tas om het erin op te bergen. Geef ook altijd een visitekaartje mee en vraag naar het adres en email adres. Vraag of hij/zij even een korte vragenlijst invult met enkele gegevens zodat u hem/haar na de beurs nog eens kan bellen om eventueel wat vragen te stellen. Ook een goed idee is om de bezoeker de stand in te lokken om een prijsvraag op te stellen met daaraan een mooie prijs gekoppeld. U kunt ook de bezoeker al in de stand laten komen door voorafgaand de mogelijkheid te geven om een bon in te leveren, die men bij de ingang kan krijgen, om een eventuele prijs in ontvangst te nemen als men de stand een bezoek brengt. Dus een goede stand is zomaar niet even in orde gebracht.