3 trends in de wereld van zoekmachine advertenties

Zoekmachine advertenties en zoekmachine marketing in het algemeen concentreert verreweg het grootste deel van wat bedrijven op internet uitgeven. Dit gebeurt simpelweg omdat het werkt. Zoekmachine advertenties vangen potentiële klanten op precies het moment dat ze op zoek zijn naar een bepaald product of bepaalde dienst.

  • Het kan worden gesegmenteerd op geografisch gebied.
  • Je betaalt alleen voor de gemaakte klikken.
  • De effectiviteit van de campagne kan worden gemeten met een zeer kleine foutmarge.

Vanwege het succes van dit soort zoekmachine marketing advertenties, ontwikkelen veel bedrijven strategieën om hun aanwezigheid op Google te vergroten. Hoe meer bedrijven concurreren om op de eerste pagina van Google te verschijnen, hoe hoger de kosten van deze campagnes zullen zijn vanwege het veilingsysteem waarmee Google Adwords werkt. Om deze reden is het belangrijk om vanaf nu de positionering in Google een boost te geven en niet te verwachten dat jouw concurrentie aan je voorbij gaat.

De 3 trends die hieronder beschreven zijn, zullen dienen als een goede tips om jouw zoekmachine marketing te versterken

1. Zoekmachine marketing is voor iedereen

Aankopen in fysieke winkels worden sterk beïnvloed door zoekopdrachten op internet. Sommige bedrijfstakken die hier sterk door worden beïnvloed zijn autoverkoop, financiële dienstverlening, reizen, onderwijs, meubels, enz. De bedrijven die via hun webpagina’s verkopen, waren de eersten die de voordelen van aanwezigheid op Google testten. Nu is het de beurt aan de rest.

2. Integreer jouw Adwords-campagnes met zoekmachine optimalisatie (SEO):

Zoekmachine optimalisatie is een langetermijnproces dat maanden of jaren kan duren, maar de vruchten van die investering zullen in de toekomst meer dan worden gecompenseerd, als het wordt uitgevoerd zoals het hoort.

3. Sociale marketing heeft al invloed op de resultaten van Google

Aanwezigheid in sociale netwerken heeft een positieve invloed op de zoekmachine marketing positie waarin de website in Google verschijnt. Dankzij de hoge penetratie van Facebook en de mogelijkheid om bedrijfspagina’s te maken, kunnen zoekmachines nu weten hoeveel volgers een bepaalde pagina heeft en de populariteit ervan in dit sociale medium meten. Zoekmachinemarketing is voor veel bedrijven het alternatief geworden om hun online aanwezigheid te vergroten en het werkt. Als samenvatting van dit artikel: begin met het testen van een Google Adwords campagne als je deze niet meer heeft.