Het gebruik van smartphones in de zorg
In de zorg zijn snelheid en efficiëntie twee belangrijke begrippen. Hoe sneller je alle taken kunt doen, des te sneller je patiënten kunt helpen. Alle processen en taken die sneller kunnen, worden dan ook verbeterd. Een ontwikkeling is bijvoorbeeld die van smartphones in de zorg. Vrijwel iedereen maakt dagelijks gebruik van een smartphone en weet dus hoe zij hier mee om moeten gaan en kunnen dit ook snel. Het is daarom erg efficiënt om smartphones in te zetten in de zorg om bijvoorbeeld informatie op te zoeken of gegevens in te zien.
Compact, snel en efficiënt
Een smartphone is bovendien erg compact, waardoor elke zorgmedewerker deze gemakkelijk bij zich kan dragen en mee kan nemen. Smartphones maken het ook mogelijk om medewerkers snel met elkaar te kunnen laten chatten of bellen. Dit kan allemaal worden geïntegreerd in een zogenoemde message broker.
Het voordeel van smartphones is dat er allerlei apps en programma’s op kunnen worden geïnstalleerd. Je kunt dus voor elke zorginstelling een geheel eigen systeem ontwikkelen. Zo kun je verschillende dingen testen en kijken wat jouw medewerkers het fijnst vinden werken. Uiteindelijk zal je een enorm efficiënt systeem hebben ontwikkeld en zal je merken dat je nog meer tijd overhoudt voor de belangrijkere taken. En dat is natuurlijk wat we willen! Naast het verbeteren van smartphones zijn er ook andere dingen die efficiënter kunnen worden gemaakt, zoals bijvoorbeeld de vaste telefoon.