SEO afkijken van succesvolle concurrenten is zo gek nog niet!
Vroeger werd ons allemaal geleerd dat afkijken niet goed is. Zelf origineel en creatief zijn is vaak de sleutel tot succes. Wie succesvol wilt zijn en goed wilt scoren in zoekmachines, onderzoekt het werk van de concurrent uitgebreid. Originaliteit is namelijk geen garantie voor succes, maak gebruik van een betrouwbaar SEO backlinkprofiel. Dit betekent niet dat precies hetzelfde moet worden gedaan als de concurrentie, maar maakt duidelijk waarom deze succesvol is. Afkijken van de concurrentie is helemaal van deze tijd, ieder online marketing bureau houdt zich hiermee bezig.
Scoor maximaal door de beste SEO
Het is een feit dat sommige websites goed scoren in zoekmachines en andere niet. Waarom de ene website wel scoort en de andere niet, dit is dankzij de modernste SEO-tools gemakkelijk te onderzoeken. Zorgvuldig onderzoek doen waarom concurrerende websites goed scoren, dit is sowieso een aanrader. Vergroot de kans op succes door de beste links van de concurrentie te gebruiken. Ga ook weer te hard van stapel, dit werkt achterdocht in de hand. Ome Google moet niet de indruk krijgen dat er wordt afgekeken bij de concurrentie, houdt het dus subtiel.
Zorg voor externe links van hoge kwaliteit
Tegenwoordig is ieder bedrijf wel bezig met online marketing, SEO optimalisatie en linkbuilding. Ieder bedrijf wilt graag hoog scoren in de topresultaten maar niet iedereen kan een winnaar zijn. Zoekmachines zoals Google hechten veel waarde aan de inhoud een SEO backlinkprofiel. Een perfect backlinkprofiel maken zonder af te kijken bij de concurrentie is haast niet meer mogelijk. Het duurt jaren om een natuurlijk backlinkprofiel op te bouwen. Hierbij gaat het niet om de hoeveelheid externe links maar om de relevantie en kwaliteit.
Hoogwaardige kwaliteit links spelen een cruciale rol
Zoekmachines hechten nog steeds veel waarde aan links vanaf andere websites, deze zien het als een soort aanbeveling. Zorg er dus voor dat de backlinks zo goed mogelijk aansluiten bij het onderwerp van de website. Controleer regelmatig de inkomende links en onderneem actie zo nodig, bijvoorbeeld bij ongevraagde links vanaf websites met een slechte inhoud / bedoeling.